Авторська програма

ІННОВАЦІЙНА ПРОГРАМА 
«КРОК ЗА  КРОКОМ У МАЙБУТНЄ»
1.Пояснювальна записка

Ніколи не залишайте                                                                           Вашої самоосвітньої роботи і не
забувайте, що, скільки б Ви  
не вчились, скільки б не знали,   
знанням та освіті немає  ні               
 кордонів, ні меж.
  
М.О.Рубакін


       Реформування освіти в Україні передбачає створення високоефективного механізму забезпечення якості освіти , зокрема якості навчальних досягнень учнів .Введення сучасних технологій в організацію державної підсумкової атестації випускників , здійснення незалежного зовнішнього оцінювання та результати цих досліджень , упровадження в життя ідеї стандартизації в освіті й у зв’язку з її реформуванням зумовлюють потреби щодо інноваційних підходів у навчально –виховному процесі.
      Школа в усі часи була і залишається своєрідною моделлю, дзеркалом, яке відбиває життя і проблеми суспільства, тому освіта сьогодні – важливий чинник управління змінами суспільства. Вона має стати засобом підвищення добробуту громадян, чинником економічної стабільності і гарантом безпеки регіону, країни.
   Упродовж 2011-2015 років педагогічний колектив Селидівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6  працював над впровадження інноваційної програми школи «Шлях до успіху через самоосвітню діяльність» та реалізацією  науково – методичної теми : «Формування особистості в системі компетентісно орієнтованого підходу до навчання та виховання» , створюючи оптимальні умови для самоактуалізації та самореалізації учителя й учня в умовах неперервного навчально- виховного процесу.
  У процесі роботи над інноваційною програмою «Шлях до успіху через самоосвітню діяльність» педагоги відзначили надзвичайно важливе значення засобів , що підвищують ефективність навчально – виховного поцесу .Діагностування та анкетування вчителів показало , що переважна більшість їх потребує ґрунтовного ознайомлення з питанням впровадження самоосвітньої діяльності , включаючи питання в теоретичному та практичному аспектах із метою підвищення якості знань учнів.
  Питання впровадження самосвітньої діяльності має значення не лише для організації навчально – виховного процесу , а й для управлінської діяльності.
   Усвідомлення того , що вчитель є організатором освітнього процесу , мета якого - пробудити і підтримати прагнення дітей до пізнання , покращення якості знань учнів спонукало педагогічний колектив шукати шляхи підвищення інтересу учнів до навчання , самовдосконалення , самоствердження , урізноманітнюючи його зміст , форми , методи та прийоми через інноваційну діяльність педагогів.
     Проте питання самоосвітньої діяльності вимагає серйозного науково- методичного підходу , який може забезпечити робота педагогічного колективу над впровадженням інноваційної програми «Крок за кроком у майбутнє» та  реалізацією науково – методичної проблеми «Формування особистості на досягнення успіху в навчанні через самоосвітню діяльність». 
                                                                                                    

Автор-   Т.Гончарова, учитель української мови та літератури, вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель
Назва інноваційного програми   «Крок за кроком у майбутнє»
Мета програми   є створення таких умов, за яких названі компоненти існували б не окремо один від одного, а функціонували в межах єдиної цілісності. Тобто мова йде про створення організаційного механізму, який розглядаємо як системоутворюючу діяльність, спрямовану на збільшення кількості об’єктів інноваційної діяльності : авторські інноваційні проекти , програми  педагогів і підвищення  якості  знань учнів.
Завдання
*модернізація форм , змісту методичної роботи з розвитку професійної компетентності педагогічних працівників ;
* орієнтація педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії;
*удосконалення інформаційної забезпеченості педагогічних працівників із впровадження інноваційних авторських проектів у навчально – виховний процес;
*всебічний розвиток творчих здібностей педагогів , формування в них навичок науково- дослідницької роботи , зацікавлення педагогічними технологіями;
*сприяння виробленю в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою неперервного підвищення кваліфікації та педагогічної майстерності ;
*допомога вчителям у здійсненні моніторингу рівня навчальних досягнень учнів , рівня їхньої вихованості;
*активізація участі учителів у конкурсах педагогічної майстерності «Учитель року», «Кращий працівник року»;
*забезпечення принципів відкритості і комфортності освіти в усіх її аспектах;
*створення ситуації успіху для кожної дитини , спираючись на знання про її можливості;
*врахування потенційних можливостей кожного учня та його суб’єктивне уявлення про них;
*вироблення в учня умінь і навичок самоосвіти як виконання головної задачі – підвищення якості знань.

Очікувані результати
•вироблення індивідуального стилю педагогічної діяльності ;
•розробка авторських програм, проектів ,методик;
•становлення готовності педагогів до інноваційної діяльності – важливий рівень професійного розвитку;
•організація якісного навчально- виховного процесу;
•формування особистості, яка володіє навичками саморозвитку, яка виявляє діяльну, творчу активність;
•підвищення  відсотку  учнів із високим і  достатнім рівнями навчальних досягнень;
•мотивація зростання  кількості  учнів – переможців  різних етапів Всеукраїнських олімпіад із базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт МАНу ;
• створення умов для формування самоосвітньої компетенції учнів;
•підвищення рівня навчальних досягнень на підставі впровадження системи формування самоосвітніх умінь учнів;
• професійно-кваліфікаційне зростання педагога.
                                          Якість знань :
 Початкові класи – 80 - 90 %
Основна школа – 65-70%
Старша школа – 70-80%
-ЗНО- 70-80%
Актуальність

      Актуальною  потребою сучасної школи є  проблема неперервної освіти, спрямованої на професійне становлення, вдосконалення, самореалізацію  педагогічної майстерності й підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
   Сучасні вимоги до педагога на перше місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення його теоретичних знань та практичних умінь.  Отже, проблема самоосвіти стає все більш актуальною.
     Важливою ознакою самоосвіти педагога є те, що результатом його роботи виступає розвиток учнів,  самовдосконалення, самореалізація ,конкурентоспроможність.
                                                     
2.                                                                                                  Аплікаційна форма до програми:
2.1. Назва проекту «Крок за кроком у майбутнє»
2.2. Менеджер(и) програми


Ім’я, прізвище
Освітній заклад/ організація, місто/район/громада, посада
Адреса електронної пошти
Тетяна Гончарова
Селидівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Селидівської міської ради
Заступник директора з навчально- виховної роботи


2.3. Мета програми
   є створення таких умов, за яких названі компоненти існували б не окремо один від одного, а функціонували в межах єдиної цілісності. Тобто мова йде про створення організаційного механізму, який розглядаємо як системоутворюючу діяльність, спрямовану на збільшення кількості об’єктів інноваційної діяльності : авторські інноваційні проекти , програми  педагогів і підвищення  якості  знань учнів.
2.4. Хто є організаторами і партнерами програми ? Чітко зазначте запропоновану роль кожного партнера.


Роль
Контактна особа + контактні дані

Роль у проекті

Організатор
Гончарова Т.В.,заступник директора з навчально –виховної роботи  Селидівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  №6
Тел.

wuiuw@i.ua
Створення організаційного механізму, який розглядаємо як системоутворюючу діяльність, спрямовану на збільшення кількості об’єктів інноваційної діяльності : авторські інноваційні проекти , програми  педагогів і підвищення  якості  знань учнів.Організація взаємодії між структурними підрозділами проекту.

Партнери
Адміністрація , педагоги,учні,батьки
Впровадженя інноваційної програми в дію

Панасенко В.В.,завідуюча міським методичним кабінетом Селидівської міської ради,
Тел.0509757180
Надає  методичну допомогу щодо
впровадження інноваційної програми «Крок за кроком  у майбутнє» й інноваційних авторський проектів педагогів школи



2.5. Хто є залученими сторонами і цільовою аудиторією програми ?
Форма діяльності – колективна

     Педагоги ,учні, батьки, психолог, соціальний педагог, адміністрація школи, бібліотекар.
Загальна інформація
2.6. Опишіть поточну ситуацію у галузі, на яку спрямовано даний проект. Які існують проблеми, шляхи вирішення? Які інші ініціативи або проекти запроваджуються у цій галузі?
Програма  спрямована на :
* вивчення необхідної літературу та передового педагогічного досвіду щодо самоосвітньої діяльності учнів;
* виокремлення з  передового педагогічного досвіду основних актуальних положеннь, фактів, явищ, що піднімають теоретичний і методичний рівень педагога, підвищують якість знань учнів;
* упровадження досягненнь психолого-педагогічної науки та педагогічної практики  щодо самоосвіти у власний досвід роботи з учнями;
* формування особистості, здатної використовувати отриману інформацію, творчо мислити, приймати рішення, адаптуватися в різних умовах;
* розвивиток навичок самоосвітнього оволодіння знаннями та пізнавальними уміннями при використанні різноманітних джерел і в різних формах самоосвіти з метою підвищеня результативності ЗНО.
                    Але поряд з тим є низка проблем :


-Пасивність практикуючих учителів, недостатня їх зацікавленість проблемою через низьку мотивацію.
-Несвоєчасна розробка навчально-методичного забезпечення через недостатню підготовленість учасників  до цієї діяльності.
-Відсутнясть матеріально- технічної бази.
2.7. Яким чином даний проект змінить цю поточну ситуацію, і чого він досягне на локальному та глобальному рівнях?
Очікувані результати програми
•вироблення індивідуального стилю педагогічної діяльності ;
•розробка авторських програм, проектів ,методик;
•становлення готовності педагогів до інноваційної діяльності – важливий рівень професійного розвитку;
•організація якісного навчально- виховного процесу;
•формування особистості, яка володіє навичками саморозвитку, яка виявляє діяльну, творчу активність;
•підвищення  відсотку  учнів із високим і  достатнім рівнями навчальних досягнень;
•мотивація зростання  кількості  учнів – переможців  різних етапів Всеукраїнських олімпіад із базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт МАНу ;
• створення умов для формування самоосвітньої компетенції учнів;
•підвищення рівня навчальних досягнень на підставі впровадження системи формування самоосвітніх умінь учнів;
• професійно-кваліфікаційне зростання педагога.
                                          Якість знань :
 Початкові класи – 80 - 90 %
Основна школа – 65-70%
Старша школа – 70-80%
-ЗНО- 70-80%
Які інші ініціативи або проекти запроваджуються у цій галузі?
(Інноваційні проекти)
2.8. Чітко і конкретно опишіть результати програми  на локальному та глобальному рівнях.
   З кожним роком педагоги школи залучаються до інноваційної діяльності , створюючи інноваційні авторські проекти, що значним чином впливає на результативність навчально – виховного процесу , а саме:
- протягом двох років учні є переможцями обласних олімпіад;
- три роки поспіль учні 11 класів  показують гарні результати на ЗНО( 60-71%)
2.9. Як заплановані заходи / компоненти проекту приведуть до досягнення результатів проекту?
Структура програми
І етап  –      інформаційне забезпечення інноваційної діяльності  (2016 січень – серпень )
ІІ етап   -   діагностично - концептуальний   (2016 вересень –травень 2017рік )
ІІІ етап  -   завершення розробки концепції   (грудень  2017 рік)
ІV етап-    розвивально – формувальний  (січень 2017 рік – травень 2019 рік)
V етап -     поширення інноваційних педагогічних пошуків (травень 2019 –грудень 2019рік)
VІ етап -     системно - узагальнююча діяльність (січень  2020 - грудень 2020 рік)

2.10. Опишіть всі заплановані заходи / компоненти програми  
Для кожного з заходів / компонентів проекту, визначте: а) його цілі, б) орієнтовні дати (місяці) запровадження, в) кількість учасників та їх категорії (напр. 100 учнів X, 5 представників обласної адміністрації Y), г) місце (місця) проведення

(ЗАХОДИ)
Соціальний, інституційний, інший вплив програми
2.11. Як дана програма вплине на розвиток НЗ, організації / громади?

     Сьогодні зростає потреба держави у високоорганізованій , гармонійно розвиненій , морально та фізично здоровій , із високим рівнем компетентності та конкурентоспроможній на ринку праці особистості. Важливим чинником вирішення цього завдання здійснюється через самоосвітню діяльність учня .
  Перед кожним навчальним закладом завжди стоять питання : як зробити навчальний заклад привабливішим для учнів та їхніх батьків ?Від чого залежить результативність роботи? Як підвищити якість знань?Чи можна знайти шлях ,який приведе до бажаних відповідей на поставлені запитання ?Педагоги нашої школи  переконані ,що цей шлях  – в систематичній   самоосвітній діяльності кожного педагога.
     Включення самоосвіти в навчальний процес передбачає послідовне навчання учнів видів і прийомів самостійної роботи з наростаючим ступенем самостійності як на уроці , так і під час організації домашньої роботи . Необхідно пропагувати самоосвіту в навчальному процесі і на позакласних заняттях за допомогою роз’яснення і показу її значення , заохочення учнів і залучення інформації , отриманої школярами шляхом самоосвіти.
       
Отже,  можна зробити такі висновки:

1. Самоосвіта є результатом освіти й обов’язковою умовою ефективності останньої. Взаємозв’язок процесів освіти і самоосвіти зумовлений тим, що:

- самоосвіта сприяє формуванню інтелекту , накопиченню знань, розвитку розумових сил і  здібностей;

- самоосвіта є інформативним процесом, є складовою розумового самовиховання, завдяки якому виробляються якості, необхідні для успішного, конкурентноспроможнього учня .

   Зазначене вище дозволяє трактувати самоосвіту як вид пізнавальної діяльності, яка характеризується активністю, самостійністю, добровільністю та спрямованістю на вдосконалення розумових здібностей і підвищення якості знань учнів.
      
      Самоосвітня діяльність учасників навчально- виховного процесу дасть можливість  для розширення кругозору, пошуку нових знань, розвитку умінь самостійно здобувати інформацію. Самоосвіта є умовою досягнення  учнів у галузі науки і техніки , шансом отримання кращої підготовки до ЗНО, вступу до ВНЗ.

2.12. Як вплив програми  буде продовжуватись після її завершення?
Просування (promotion), моніторинг, оцінка і звітність програми
1.За результатами роботи програми поведення семінарських занять з метою поширення кращого педагогічного досвіду
2.Друкування матеріалів у науково- методичних журналах.
2.13. Як ви будете просувати програму  (наприклад, через партнерів, веб-сайти, засоби масової інформації та ін.)
- Інформація у газеті «Наша Зоря», через веб – сайти,на педагогічній і методичній радах школи, на батьківських зборах.
2.14. Як буде відстежувати проведення програми ? Опишіть систему моніторингу програми , звітності по програмі, оцінки роботи програми та її  результатів.  
- анкетування батьків , педагогів , учнів;
- звітність на педагогічній і методичній радах школи , міста; батьківських зборах;
- проведення семінарських занять щодо поширення передового педагогічного досвіду.
                                                                                                                                         Додаток №1



Інноваційна П Р О Г Р А М А
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6

«Крок за кроком у  майбутнє»
НА 2016 – 2020 РОКИ

                


       Реформування освіти в Україні передбачає створення високоефективного механізму забезпечення якості освіти , зокрема якості навчальних досягнень учнів .Введення сучасних технологій в організацію державної підсумкової атестації випускників , здійснення незалежного зовнішнього оцінювання та результати цих досліджень , упровадження в життя ідеї стандартизації в освіті й у зв’язку з її реформуванням зумовлюють потреби щодо інноваційних підходів у навчально –виховному процесі.
      Школа в усі часи була і залишається своєрідною моделлю, дзеркалом, яке відбиває життя і проблеми суспільства, тому освіта сьогодні – важливий чинник управління змінами суспільства. Вона має стати засобом підвищення добробуту громадян, чинником економічної стабільності і гарантом безпеки регіону, країни.
   Упродовж 2011-2015 років педагогічний колектив Селидівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6  працював над впровадження інноваційної програми школи «Шлях до успіху через самоосвітню діяльність» та реалізацією  науково – методичної теми : «Формування особистості в системі компетентісно орієнтованого підходу до навчання та виховання» , створюючи оптимальні умови для самоактуалізації та самореалізації учителя й учня в умовах неперервного навчально- виховного процесу.
  У процесі роботи над інноваційною програмою «Шлях до успіху через самоосвітню діяльність» педагоги відзначили надзвичайно важливе значення засобів , що підвищують ефективність навчально – виховного поцесу .Діагностування та анкетування вчителів показало , що переважна більшість їх потребує ґрунтовного ознайомлення з питанням впровадження самоосвітньої діяльності , включаючи питання в теоретичному та практичному аспектах із метою підвищення якості знань учнів.
  Питання впровадження самосвітньої діяльності має значення не лише для організації навчально – виховного процесу , а й для управлінської діяльності.
   Усвідомлення того , що вчитель є організатором освітнього процесу , мета якого - пробудити і підтримати прагнення дітей до пізнання , покращення якості знань учнів спонукало педагогічний колектив шукати шляхи підвищення інтересу учнів до навчання , самовдосконалення , самоствердження , урізноманітнюючи його зміст , форми , методи та прийоми через інноваційну діяльність педагогів.
     Проте питання самоосвітньої діяльності вимагає серйозного науково- методичного підходу , який може забезпечити робота педагогічного колективу над впровадженням інноваційної програми «Крок за кроком у майбутнє» та  реалізацією науково – методичної проблеми «Формування особистості на досягнення успіху в навчанні через самоосвітню діяльність». 
                                                                                                    
      Головним завданням  інноваційної діяльності  є створення таких умов, за яких названі компоненти існували б не окремо один від одного, а функціонували в межах єдиної цілісності. Тобто мова йде про створення організаційного механізму, який розглядаємо як системоутворюючу діяльність, спрямовану на збільшення кількості об’єктів інноваційної діяльності : авторські інноваційні проекти , програми  педагогів і підвищення  якості  знань учнів.

      Методичний кабінет як організаційний центр роботи з педагогічними кадрами у школі пріоритетними напрямками щодо реалізації інноваційної програми школи «Крок за кроком у майбутнє» , вважає:

*модернізація форм , змісту методичної роботи з розвитку професійної компетентності педагогічних працівників ;
орієнтація педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії;
*удосконалення інформаційної забезпеченості педагогічних працівників із впровадження інноваційних авторських проектів у навчально – виховний процес;
*всебічний розвиток творчих здібностей педагогів , формування в них навичок науково- дослідницької роботи , зацікавлення педагогічними технологіями;
*сприяння виробленю в учителів умінь і навичок самостійної роботи з метою неперервного підвищення кваліфікації та педагогічної майстерності ;
*допомога вчителям у здійсненні моніторингу рівня навчальних досягнень учнів , рівня їхньої вихованості;
*активізація участі учителів у конкурсах педагогічної майстерності «Учитель року», «Кращий працівник року»;
*забезпечення принципів відкритості і комфортності освіти в усіх її аспектах;
*створення ситуації успіху для кожної дитини , спираючись на знання про її можливості;
*врахування потенційних можливостей кожного учня та його суб’єктивне уявлення про них;
*вироблення в учня умінь і навичок самоосвіти як виконання головної задачі – підвищення якості знань.



Актуальність

      Актуальною  потребою сучасної школи є  проблема неперервної освіти, спрямованої на професійне становлення, вдосконалення, самореалізацію  педагогічної майстерності й підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
   Сучасні вимоги до педагога на перше місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення його теоретичних знань та практичних умінь Отже, проблема самоосвіти стає все більш актуальною.
     Важливою ознакою самоосвіти педагога є те, що результатом його роботи виступає розвиток учнів,  самовдосконалення, самореалізація ,конкурентоспроможність.                                                       
Направленість

* вивчити необхідну літературу та передовий педагогічний досвід щодо самоосвітньої діяльності учнів;
* виокремити з  передового педагогічного досвіду основні актуальні положення, факти, явища, що піднімають теоретичний і методичний рівень педагога, підвищують якість знань учнів;
систематизувати та розробити науково-методичні узагальнення;
      * упровадити досягнення психолого-педагогічної науки та педагогічної практики  щодо самоосвіти у власний досвід роботи з учнями;
* формувати особистість, здатну використовувати отриману інформацію, творчо мислити, приймати рішення, адаптуватися в різних умовах;
* розвивати навички самоосвітнього оволодіння знаннями та пізнавальними уміннями при використанні різноманітних джерел і в різних формах самоосвіти з метою підвищеня результативності ЗНО.
                    Ми вважаємо , що основним напрямком удосконалення рівня професійної компетентності вчителя є професійне самовдосконалення  шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності.
Очікувальний позитивний результат
·         вироблення індивідуального стилю педагогічної діяльності ;
·         розробка авторських програм, проектів ,методик;
·         становлення готовності педагогів до інноваційної діяльності – важливий рівень професійного розвитку;
·         організація якісного навчально- виховного процесу;
·         формування особистості, яка володіє навичками саморозвитку, яка виявляє діяльну, творчу активність;
·         підвищення  відсотку  учнів із високим і  достатнім рівнями навчальних досягнень;
·         мотивація зростання  кількості  учнів – переможців  різних етапів Всеукраїнських олімпіад із базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт МАНу ;
·          створення умов для формування самоосвітньої компетенції учнів;
·         підвищення рівня навчальних досягнень на підставі впровадження системи формування самоосвітніх умінь учнів;
·          професійно-кваліфікаційне зростання педагога.
                                          Якість знань :
             Початкові класи – 80 - 90 %
Основна школа – 65-70%
Старша школа – 70-80%
-ЗНО- 70-80%
Заохочення педагогів:
  •  повага жителів   міста і членів колективу;
  •  співпраця з учнями, батьками ,адміністрацією  й  колегами;
  •  підвищення кваліфікації.

Форма діяльності – колективна

     Педагоги ,учні, батьки, психолог, соціальний педагог, адміністрація школи, бібліотекар.

                                                                                   Етапи реалізації:
І етап  –      інформаційне забезпечення інноваційної діяльності  (2016 січень – серпень )
ІІ етап   -   діагностично - концептуальний   (2016 вересень –травень 2017рік )
ІІІ етап  -   завершення розробки концепції   (грудень  2017 рік)
ІV етап-    розвивально – формувальний  (січень 2017 рік – травень 2019 рік)
V етап -     поширення інноваційних педагогічних пошуків (травень 2019 –грудень 2019рік)
VІ етап -     системно - узагальнююча діяльність (січень  2020 - грудень 2020 рік)


                                                                     Гіпотеза

     Сьогодні зростає потреба держави у високоорганізованій , гармонійно розвиненій , морально та фізично здоровій , із високим рівнем компетентності та конкурентоспроможній на ринку праці особистості. Важливим чинником вирішення цього завдання здійснюється через самоосвітню діяльність учня .
  Перед кожним навчальним закладом завжди стоять питання : як зробити навчальний заклад привабливішим для учнів та їхніх батьків ?Від чого залежить результативність роботи? Як підвищити якість знань?Чи можна знайти шлях ,який приведе до бажаних відповідей на поставлені запитання ?Педагоги нашої школи  переконані ,що цей шлях  – в систематичній   самоосвітній діяльності кожного педагога.
     Включення самоосвіти в навчальний процес передбачає послідовне навчання учнів видів і прийомів самостійної роботи з наростаючим ступенем самостійності як на уроці , так і під час організації домашньої роботи . Необхідно пропагувати самоосвіту в навчальному процесі і на позакласних заняттях за допомогою роз’яснення і показу її значення , заохочення учнів і залучення інформації , отриманої школярами шляхом самоосвіти.
        
Отже,  можна зробити такі висновки:

1. Самоосвіта є результатом освіти й обов’язковою умовою ефективності останньої. Взаємозв’язок процесів освіти і самоосвіти зумовлений тим, що:

- самоосвіта сприяє формуванню інтелекту накопиченню знань, розвитку розумових сил і  здібностей;

- самоосвіта є інформативним процесом, є складовою розумового самовиховання, завдяки якому виробляються якості, необхідні для успішного, конкурентноспроможнього учня .

   Зазначене вище дозволяє трактувати самоосвіту як вид пізнавальної діяльності, яка характеризується активністю, самостійністю, добровільністю та спрямованістю на вдосконалення розумових здібностей і підвищення якості знань учнів.
      
      Самоосвітня діяльність учасників навчально- виховного процесу дасть можливість  для розширення кругозору, пошуку нових знань, розвитку умінь самостійно здобувати інформацію. Самоосвіта є умовою досягнення  учнів у галузі науки і техніки , шансом отримання кращої підготовки до ЗНО, вступу до ВНЗ.




Програма інноваційної діяльності загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6
«Крок за кроком у  майбутнє»  на 2016 - 2020 роки

І етап .      Інформаційне забезпечення інноваційної діяльності  (2016 рік  січень – серпень )
Назва
експериментальної
роботи
Основна мета
Учасники
Очікуваний результат
Термін контролю та аналізу
Результати аналізу
1.Анкетуваня «Самооцінка , визначення перспективи використання отриманих знань шляхом впровадження інноваційної програми школи».
Визначення рівня інноваційної діяльності учителів
Педагоги
Зміна підходів до організації навчально - виховного  процесу
Січень,2016рік
Педагогічна рада школи, Гончарова Т.В.,заступник директора з НВР
2.Семінарське заняття «Урок завжди пошук», «Методичний супровід зростання професійної компетентності педагогів шляхом реалізації інноваційної програми школи «Шлях до успіху через самоосвітню діяльність»
1.Висвітлення позитивного педагогічного досвіду.
2.Розвиток самостійності й творчості педагогів.
3.Аналіз інноваційної програми школи «Шлях до успіху через самоосвітню діяльність»

Адміністрація, психолог,педагоги
Мотивація до інноваційної діяльності
Січень,2016рік
Гончарова Т.В., керівники авторських проектів
3.Тиждень педагогічної майстерності (авторські творчі звіти за інноваційними проектами):
*«Формування та  самоствердження  творчої особистості в умовах класу – родини»
* «Погляд у майбутнє»
*«Формування самоосвітньої компетенції учнів початкових класів в умовах моніторингу якості освіти»
*  «Шляхи формування читацьких навичок»
*«Розвиток критичного мислення у процес вивчення історії»
* «Робота з обдарованими дітьми»
* «Формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови та літератури»
* «Я-громадянин»



1.Ознайомленя педагогів з авторськими інноваційними проектами, результативністю впровадження інноваційної діяльності. 2.Підготовка педагога до інноваційної роботи. 3.Усвідомлення нової ролі педагога у навчально - виховному процесі
Адміністрація , педагоги,автори творчих проектів
Мотивація , активізація педагогів до самоосвітньої діяльності; розробка та впровадження педагогами нових ідей , проектів  із метою підвищення результативності якості знань учнів.
Січень – лютий 2016 рік
Гончарова Т.В.,автори інноваційних проектів:Ємець Л.В.,Стрельник О.А.,Корнієнко Л.І.,Чумак Н.А.,Змієвська Н.Є.,Малярова В.М.,Мозгова О.П.,Романенко Т.А.
4.Діагностика розумового і морального розвитку особистості  учня
Визначення рівня самоосвітньої діяльності учнів,готовності до впровадження інноваційної програми 
Учителі , учні 2-11 класів,  психолог,заступник директороа з навчально – виховної роботи
Аналіз рівня самоосвітньої діяльності учнів
Березень  
2016 рік
Результати тестів , анкетування ( Чернікова Ю.О, психолог школи , Гончарова Т.В., заступник директора з НВР)
5.рактичне оволодіння вчителями психодіагностичними методиками й технологіями диференціації та індивідуалізації самоосвітньої діяльності школярів
1.Оволодіння інноваційними методиками й технологіями . 2.Знайомство з критеріями оцінювання розвитку самоосвітньої компетенції учнів.
Педагоги , учні 2-11- х класів , психолог
1.Самоосвітня діяльність має стати невід’ємною частиною навчальної діяльності ЗОШ. 2.Формування пізнавального досвіду учнів і педагогів . 3.Акцентування й націлювання учнів на самоосвітню діяльність.
Травень 2016рік
Індивідуальні творчі консультації щодо самоосвітньої діяльності педагогів ; випуск методичного бюлетеня «Особистісно орієнтований підхід до росту професійної майстерності педагогічних працівників»

6.Розробка й реалізація інноваційної навчальної програми , підготовка вчителя ( 1-й рік) у системі інноваційної діяльності ЗОШ
1.Підготовка вчителя до інноваційної роботи. 2.Усвідомлення нової ролі вчителя у навчально - виховному процесі ( суб’єктно – суб’єктні відносини)

Педагоги , психолог , адміністрація
1.Визначення правил, алгоритмів, технологій, єдиних підходів до організації і проведення інноваційної діяльності у закладі.
2.Зміна ролі вчителя , зміна відносин між учителем і учнем
Травень 2016рік
Педагогічна рада, методична рада. Виставка педагогічних технологій
«Творча майстерня»,
Гончарова Т.В., заступник директора з НВР,керівники авторських проекті
7.Написання методологічної моделі
1.Визначення перспективних цілей самоосвітньої діяльності навчання учнів .
2.Якісна підготовка учнів до ЗНО.
Гончарова Т.В., заступник директора з НВР
1.Зміна ролі адміністрації .
2. Зміна відносин адміністрації і вчителя . 3.Стимулювання праці вчителя.
Серпень 2016рік
Засідання педагогічної ради Гончарова Т.В., заступник директора з НВР, Чумак Н.А.,Савченко Л.В.,керівники творчих груп

ІІ етап. Діагностично – концептуальний (вересень 2016- травень 2017 навчальний рік)
1.Проведення  діагностичної методики комплексного визначення в учнів вихідних рівнів самоосвітньої діяльності
Визначення рівня навчальних досягнень і рівня самоосвітньої діяльності учнів
Психолог , учителі, учні 2- 11 класів
1.Надання педагогам можливості реалізувати свої завдання .
2.Створення нової концепції навчання , спрямованої на підвищення рівня знань учнів.
3.Консультування педагогів щодо формування в учнів мотивації до навчальної діяльності
Жовтень,2016 рік
Методична рада
Гончарова Т.В., заступник директора з НВР
2.Впровадження елементів інноваційної програми самоосвітньої діяльності учнів
Розроблення  методичного та дидактичного матеріалу  для застосування у практичній діяльності іншими педагогами
Гончарова Т.В.,керівники ШЦК
1.Зміна підходів до організації навчально - виховного  процесу. 2.Формування досвіду роботи
Грудень,2016 рік
Засідання шкільних циклових комісій
3. Діагностично- аналітична діяльність в організації психолого – педагогічних семінарів
1.Формування позитивного педагогічного досвіду. 2.Розвиток самостійності й творчості учнів
Учителі – предметними, класні керівники та учні 1- 11 класів, Гончарова Т.В.,заступник директора з НВР
1.Формуваня  передового педагогічного досвіду педагогів . 2.Простеження  змін у відношенні до навчання учнів
Березень ,2017 рік
Засідання педагогічної ради школи
Гончарова Т.В., заступник директора з НВР, керівники творчих груп:Савченко Л.В.,Чумак Н.А.
4. Психолого-педагогічний семінар «Творчість учителя як важлива характеристика педагогічної праці»

1.Висвітлення позитивного педагогічного досвіду.
2.Впровадження авторських інноваційних проектів у дію
Гончарова Т.В.,педагоги
Розповсюдження передового педагогічного досвіду ;оволодіння інноваційними  методиками та запровадження самоосвітньої діяльності у навчально- виховний процес
Березень ,2017рік
Семінарське заняття,
Гончарова Т.В.,
Педагоги – автори творчих проектів щодо самоосвітньої діяльності учнів
5.Педагогічна виставка «Творчі таємниці вчителя»
Ознайомлення  педагогічного
колективу  з передовим досвідом

Гончарова Т.В., автори інноваційних проектів
Створення педагогами власного іннноваціного досвіду
Квітень ,2017 рік

6.Розробка зразків експериментальних і наукових проектів щодо впровадження інноваційної програми школи
Створення граф- схем, міні – підручників , методичних рекомендацій
Гончарова Т.В., педагоги,методична рада
Оволодіння методикою та запровадження самоосвітньої діяльності з предметів інваріантної складової навчального плану
Серпень ,2017 рік
Засідання методичної ради, виставка педагогічних технологій
7.Запровадження для учасників програми системи навчальних семінарів – практикумів для цілісного впровадження самоосвітньої діяльності учнів 
«Урок  завжди пошук»
Підвищення кваліфікаційного рівня вчителя 
Адміністрація, керівники творчих груп: Чумак Н.А.,Савченко Л.В.
Зміна в якості роботи вчителя, забезпечення  морального та матеріального стимулювання вчителів до самоосвітньої діяльності, створення умов для розвитку особистості вчителя
ІІ семестр,2017рік
Педконсиліум ,виставка педагогічних технологій
8.Підготовка , апробація та видання  навчально- посібників для середньої школи
Виявлення готовності вчителів до роботи в  нових умовах
( Анкетування )
Адміністрація, педагоги школи
Поширення передового педагогічного досвіду щодо формування самоосвітньої компетенції учнів у процесі навчання
Травень,2017 рік
Гончарова Т.В., заступник директора з НВР

ІІІ етап. Завершення розробки концепції   (грудень  2017 рік)
1.Цілісне впровадження системи  самоосвітньої  діяльності в школі
Створення ефективного та науково – методичного забезпечення процесу формування та розвитку самоосвітніх умінь школярів
Адміністрація, учителі , учні школи
Вироблення в учня вмінь і навичок самоосвіти як виконання головної задачі – підвищення якості знань.
вересень ,
2017 рік
Методична рада
Гончарова Т.В., заступник директора з НВР,керівники творчих груп
2.Теоретичне і практичне оволодіння вчителями інноваційною системою самоосвітньої діяльності..Педагогічна рада «Реалізація іннновацій через систему діяльності на уроках .»
Створення методичної бази навчання
Адміністрація , педагогічна  рада, керівники творчих груп, педагоги
Оволодіння методикою самоосвітньої діяльності з метою створення ситуації успіху
грудень ,
2017 рік
Педагогічна рада, виставка педагогічних ідей
3. Семінарське заняття «Урок завжди пошук . Інноваційнгі технології та результативність їх впровадження»
1.Створення методичної бази навчання та творчої команди у педагогічному колективі.
2.Створення у колективі ситуації  творчого пошуку та реалізації творчих ідей.


Гончарова Т.В.,творча група педагогів школи
Розробка основних напрямків методичної роботи щодо впровадження інноваційної програми «Крок за кроком в майбутнє»
Грудень
2017 рік
Методична рада
Гончарова Т.В., творча група педагогів школи

ІV . Розвивально – формувальний  (січень 2018 рік – травень 2019 рік)
1.Діагностика рівнів навчального та особистого розуміння в учнів і  педагогів. Створення ситуації успіху для кожної дитини , спираючись на знання про її можливості.
Визначення рівня самоосвітньої діяльності учнів і готовності учителів до подальшої інноваційної роботи  школи
( анкетування)
Адміністрація , психолог
1.Прогрес у розвитку учнів . 2.Зміна менталітету вчителя
Січень  ,
2018 рік
Методична рада
Гончарова Т.В.,
Чумак Н.А.,
Савченко Л.В.
2.Теоретично- методологічне проектування і практична перевірка найприйнятніших для самоосвітньої діяльності форм організації навчального процесу
Впровадження нових форм і методів навчання






Психолог, педагоги , учні
Розвиток шкільного середовища через удосконалення особистості дитини
Протягом 2018 року
Засідання :шкільних циклових комісій ,творчих груп , педагогічної ради
3.Впровадження  освітніх технологій , за допомогою яких реалізується повний функціональний цикл самоосвітньої діяльності учнів
1.Розвиток учнів , усвідомлення особистої та суспільної значущості отриманих знань. 2.Підвищення мотивації навчальної діяльності , покращення якості знань учнів 5- 11 класів

Адміністрація ,психолог , педагоги , учні
1. Формування самоосвітньої компетенції учнів. 
2018- 2019 роки
Шкільні циклові комісії, педагогічний консиліум
4.Впровадження системи психологічного , соціологічного і дидактичного тестування
Простеження самоосвітньої діяльності учня , вживання адекватних корекційних заходів
 Чернікова Ю.О.,  психолог школи
Розвиток освіченості учнів
2019 рік
Методична рада
Гончарова Т.В., заступник директора з НВР
Чернікова Ю.О.,  психолог школи

V етап . Поширення інноваційних педагогічних пошуків (травень 2019 –грудень 2019рік)
1.Підготовка науково – методичних посібників із досвіду роботи школи за інноваційною програмою
Створення умов для поширення інноваційних продуктів у практику роботи інших навчальних закладів щодо формування самоосвітньої компетенції учнів у процесі навчання
Адміністрація, методична рада школи
1. Поширеня передового педагогічного досвіду  у навчально - методичній періодиці
2.Випуск  науково- методичного   матеріалу з досвіду роботи школи
Протягом 2016-2019 років
Педагогічна рада
Гончарова Т.В.,заступник директора з НВР, педагогіч
 ні працівники школи

2.Семінарське заняття «Урок завжди пошук» (на міському рівні) .«Спадщина педагогів – новаторів»
1.Вироблення індивідуального стилю педагогічної діяльності.
2.Формування особистості , яка володіє навичками саморозвитку , яка виявляє діяльну, творчу активність;підвищується відсоток якості знань учнів.
Адміністрація, керівники шкільних циклових комісій , керівники творчих груп
1.Підвищення рівня майстерності педагогів , спрямування їхньоо роботи на реалізацію творчого потенціалу , пошук ,застосування результатів наукових досліджень.
2.Залучення пасивних педагогічних працівників до інноваційної діяльності
грудень, 2019 рік
Адміністрація ЗОШ
Петрик П.І.,директор ЗОШ
Гончарова Т,В,заступник директора з НВР




VІ етап . Системно - узагальнююча діяльність (січень  2020 - грудень 2020рік)
1.Засідання методичної ради школи «Узагальнення методичних знахідок   педагогічного колективу школи»
1.Здійснення аналізу й  узагальнення навчального матеріалу.
2.Оформлення методичного матеріалу.
3.Розроблення  рекомендацій на основі результатів роботи школи щодо впровадження інноваційної програми школи «Крок за кроком в майбутнє»

Адміністрація, методична рада школи
1.Систематизація матеріалів :створення методичних і діагностичних кейсів на допомогу педагогам .
2.Становлення готовності педагогів до інноваційної діяльності – важливий рівень професійного розвитку.
3.Впровадження інноваційної педагогічної діяльності – 80%.
Грудень,
2019 рік
Методична рада
Гончарова Т.В.,заступник директора з НВР

2.Аналіз якості знань учнів щодо впровадження інноваційної програми школи
Якісний і описовий результат роботи ЗОШ щодо підвищення якості знань учнів з базових предметів інваріантної складової навчальних планів
Адміністрація, керівники
шкільних циклових комісій
1.Підвищення рівня самоосвітньої діяльності учнів , їх інтелектуального рівня , креативного розвитку.
2.Підвищення якості знань учнів
Початкові класи –
80 - 90 %
Основна школа – 65-70%
Старша школа – 70-80%
ЗНО- 70-80%
грудень, 2020 рік
Адміністрація Петрик П.І.,директор ЗОШ
Гончарова Т,В,заступник директора з НВР
                                         
( Затверджено методичною радою школи , протокол №   4    ,від 27.01 .2016 року)